سیاست نامه

اطلاعات سیاسی ، تحلیل سیاسی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

توجه به توان حقیقی

بسم الله الرحمن الرحیم         
 
کاخ سفید اعلام کرد دستور رییس جمهور ایران ناقض برجام نیست.
واکنش رئیس جمهورمحترم هرچنددیرهنگام وشاید هم جواب قاطعی دربرابرعهدشکنی های مکررآمریکانباشدو حتی افکارعمومی انتظار بیش ازاین را داشت ولی این واکنش میتوانداین نوید رابدهدکه دولت متوجه شده اولا زیاده خواهی های دشمن تمامی ندارد و دوم سکوت دربرابربدعهدی های دشمن همواره بضرر کشورتمام شده ومیشود سوم اینکه نبایدجامعه رابه تعهدیکطرفه دلخوش وامیدوارنمود ودرآخر اینکه ملت امیدوارست دولت ازبرجام دل کنده و واقعیت های جامعه را دقیق تر موردبررسی قراردهدوبجای نیروی توهمی برجام به نیرو وتوانمندی های کشورومردم دلخوش کند .
https://telegram.me/shahed_basiry
۲۴ آذر ۹۵ ، ۱۵:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شاهد

فراراز اشتباه

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اگرعده ای توانستندبا جلب رضایت مردم وباوعده های پوچ هم چرخ هسته ای میچرخدوهم چرخ اقتصادوزندگی، اموراجرایی کشور را بدست بگیرندهم اکنون دیگروقتشان باتمام رسیده ومردم همه آن وعده هاراانجام نیافته میبینند البته ازاول هم معلوم بوداطمینان به دشمن یعنی سراب و وعده ها صرفا جهت رای آوری بود . آنها پیشرفت کشوررادرگرو مذاکره با کدخدا وسازش با آمریکا میدانستند وچیزی بنام برجام را خلق کردند بعد ازامضای برجام وقبول آن با این عنوان که هرروز تاخیردراجرای آن خسارت های هنگفتی به ملت وارد میشوددرچند دقیقه تصویب نمودند وسپس تمامی تعهدات برجام رایکطرفه وبا عجله انجام دادند

وچون این تکه کاغذمقدس شمرده میشود پس هرگونه تخطی ازآن راهم گران میشمرند وحتی حاضرنددرازای نقض آن ازطرف مقابل باز به تعهدات خودیکطرفه پایبندباشند . اما هم اکنون کاربه جایی رسیده که نقض برجام بوضوح دیده میشود وهیچکس توان انکار آنرا ندارد پس راه حل چیست وچطور بایدپنهان شد بهترین راه ،گفتن اینکه رهبری ازهمه چیزباخبربوده وهرکاری انجام شده باتائید ایشان بوده فراربه جلورا آغازنموده اند، ولی اشتباه میکنند زیرا این مسائل درتاریخ دوراتفاق نیافتاده وکلمه به کلمه حرفهای همه مسئولین درفضای سیاسی جامعه موجوداست وشنیده میشود پس بهترین کار روراستی با مردم است واز راه اشتباه برگشتن که شاید جامعه عذر تقصیرات را بپذیرد 

۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شاهد

توهم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه : این کاری که در سنا انجام شد، در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد، اثر اجرایی ندارد و از نظر جامعه بین‌المللی، بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد که برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند .

آقای ظریف اگر تمدید قانون داماتو (تحریم‌های 10 ساله علیه کشورمان) اثر اجرائی ندارد این همه مذاکره برای رفع تحریم ها برای چه بود ؟ نیاز بود تمامی خرد فرمایشات غربی ها را اجراکنید؟نیاز بوددستاوردهای چندین ساله را تعطیل کنید؟ نیاز بود هرگونه تحقیری ازجانب غربی ها رابپذیرید؟

دوم اینکه بی اعتباری دولت آمریکا را شما بتازگی متوجه شدید.آمریکا سالهاست بی اعتبار است وبه هیچگونه تعهدی پایبند نیست مگر وقتی به عراق وافغانستان ولیبی و.... حمله کرد تعهدات را اجرا میکرد ؟هم اکنون که جنگهای نیابتی راه انداخته وحمایتهایش دیگر پنهانی نیست به تعهدات پایبند است ؟ازداعش وتروریستهای خونخوار بوضوح حمایت میکند ازکشتار عربستان دریمن حمایت میکنداین ها همه وهمه تکرار بی اعتباری آمریکاست که همه مردم دنیا متوجه آن شده است ولی دریغ که دلباختگان لیبرال داخلی ظاهرا نه .

مقام معظم رهبری بارها این جمله را گوشزد فرمودند که آمریکا غیرقابل اعتماد است ولی دوستان داخلی آمریکا میگفتند اگرآمریکا ناراحت است بخاطر طرزبرخورد ماست وبعلت بدرفتاری دولت گذشته است که خشمگین است ،ولی الان که شما بشدت دست هارابالا نگه داشته وبالبخند گفتگو میکنید چرا همه سنا بیکباره ودست جمعی بدون رای منفی تحریم هارا تمدید کردند ؟

باید گفت که متاسفانه هنوز بسیاری دشمنی آمریکا را درک نکرده بعد از این هم . چرا که بعد از این نقض تعهد هم باز بدنبال ماله کشی به نفع دشمن هستند وعباراتی چون ما با یک گروه مذاکره کردیم ویا داماتو درمورد هسته ای نبود واخیرا هم که اثراجرایی ندارد . البته قبول شکست آنهم وقتی که در رویا وتوهم بسر میبریم خیلی سخت است سخت است چون تمامی کاخهای ساخته شده ازتوهمات را خراب شده میبینیم . 

۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۲:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شاهد

سهل انگاری

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آخوندی وزیر راه : همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد .

هرچه این جمله را خواندم متوجه نشدم منظور جناب وزیر ازاین گفته چه بوده آیا منظور دلداری به خانواده های داغدیده بود یا اینکه تبلیغ برای شرکت های بیمه !؟ بهرحال این هم نوعی تبلیغ یا دلداریست ازنوع وزیر راه .

متاسفانه عده ای ازهموطنان عزیز در سانحه دلخراش برخورددوقطار کشته شدند بطوریکه حتی برخی جسدشان هم قابل تشخیص نیست ومثل همیشه مسئولین دنبال دوسه نفر میگردند تا مقصر جلوه دهند . البته ازاینکه کسانی سهل انگاری کرده اند شکی نیست وباید تاوانش راپس دهند ولی آیا همه ماجرا همین است وعلل دیگری دراین بین وجود ندارد .

مدتهاست تکنولوژی سیستم ریلی تغییرات زیادی کرده وسوزن بانی به معنی کنونی درایران منسوخ شده وهمه اموربصورت اتوماتیک انجام میگیرد .کوچکترین اختلال درخطوط راه آهن بسرعت درایستگاههای قبل وبعدقابل مشاهده است وآماررفت وآمدهاکنترل شده ودقیق محاسبه میشود .ولی دریغ ازسهل انگاری نه سهل انگاری چند پرسنل بلکه سهل انگاری مدیران . چرا که ازاین همه تکنولوژی پیشرفته، در خطوط راه آهن ایران درصدکمی استفاده شده ومیشود .

 وزیر راهی که کارنامه سیاسی کاریهایش درخشانتراز امور حوزه فعالیتش است وهمه آرزوهایش شده خرید چندهواپیما برای عده ای خاص، که حتی دراین هم تاالان ناموفق بوده چگونه میتواند مشکلات را برطرف نماید ویا دردی را درک کند ازابتدا فعالیتش ایرادهای زیادی از مسکن مهر گرفت وبا مزخرف خواندن طرح ،بجای برطرف نمودن ایرادهای احتمالی باعث سنگ اندازی واختلال درخانه دار شدن عده ای ازقشر کم درآمدجامعه شد .بجای سرمایه گذاری ریلی وقطارکه اکثرمردم توانایی رفت وآمدبا آن را دارند، روی خریدهای هواپیما متمرکزشد ودرنامه ای جدید به رئیس جمهور به عدم خرید هزاران واگن قطارازخارج ازکشورشکایت نمود( درصورتیکه یکی ازکارخانه های بزرگ واگن سازی ایران بگفته مدیرعامل کارخانه فقط با 30 درصد ظرفیت کارمیکند ودرآمدی برای ارائه دستمزد به پرسنل ندارد ) وبحث های اقتصاد مقاومتی را بهیچ گرفت . بحث جاده هاوحمل ونقل مسافربااتوبوس هاهم که هرچندوقت یکبار تصادفی مهیب رابهمراه دارد نیزدرکل فراموش شده است .  بنظرجناب وزیروقت نداردچون امور حزبی وقتی برایش نگذاشته وآنقدرحواسش به درگیری های سیاسی است که موقع مصاحبه بهترین جمله اش این است که بگوید نگران نباشید بیمه دارید. جالب است بعد ازچندروز متوجه شده یا اینکه تحت فشارمجبور به عذرخواهی ازگفته خودش درمصاحبه شد ولی چه سود که دل داغدیده را سوزاند واین مرهم بعد ازمرگ سهراب است .

۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شاهد

بسیج

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مردم، اصلی ترین بخش جامعه اند که نقشی حیاتی در تأمین سلامت و موفقیت کشور بر عهده دارند. آنها هستند که با آگاهی و هوشمندی، جامعه را به سوی موفقیت پیش می برند یا با ناآگاهی های خویش، سرنوشت شومی را برای کشور رقم می زنند.

حضرت امام خمینی رحمه الله با بینش عمیق خود، بارها بر جایگاه مهم مردم برای رساندن کشور به سعادت، تأکید ورزید. ایشان با درایت بی نظیر خود در سال های سخت دفاع، قشرهای گوناگون را به یک پارچگی و بسیج عمومی برای نجات کشور از بحران جنگ تشویق کرد. قدرت مردم در پرتو تدبیر آن پیر فرزانه و پیوند الهی آنان با یکدیگر، نه تنها کشور را از رنج های جنگ نجات داد، بلکه بعد از جنگ نیز بسیج را به عنوان یکی از بزرگ ترین و محکم ترین نهادهای کشور مطرح ساخت.

بسیج نهادی است بزرگ و وسیع که فقط مختص زمان جنگ نیست بلکه در تمام زمان ها بسیج می تواند پاسخ گوی نیاز مردم باشد . بسیج با تمام اجزای نظام اسلامی درآمیخته است که فقط با انحلال جامعه از آن جدا می شود.بسیج باید ارگانی جامع باشد و نیازها و ارزش هایی که باعث به وجود آمدن آن شده اند به درستی تعریف شوند تا جامعه بتواند از آن به عنوان نهادی جامع از تمام جهات یاد کند.

سازمان بَسیج مستضعفین که با نام نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان روح الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

 

سخنانی درمورد بسیج از زبان امام خمینی ره ورهبر معظم انقلاب

 

بسیج شجره طیبه ودرخت تناوروپرثمری است که شکوفه های آن بوی بهاروصل وطراوت یقین وحدیث عشق میدهد،بسیج مدرسه عشق ومکتب شاهدان وشهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن، اذان شهادت ورشادت سردادند. بسیج میقات پابرهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن،نام ونشانی درگمنامی وبی نشانی گرفته اند .

امام خمینی (ره)

 

بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند .    رهبرمعظم انقلاب

 

آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید .     رهبرمعظم انقلاب

۰۶ آذر ۹۵ ، ۰۹:۳۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شاهد

واکنش سریع درهمه مسائل

           

             

بسم الله الرحمن الرحیم

 

لغو سخنرانی  آقای علی مطهری درمشهد باعث شد تا پس ازگذشت کمترازیک روز همه نوع برخورد بااین مسئله انجام گیرد و ارگانهای کوچک وبزرگ کشوربه این مسئله بپردازند  وجالب اینکه ازرئیس محترم جمهورتا وزیرکشور ونمایندگان مجلس شورای اسلامی و روزنامه ها همه باسرعت هرچه تمام تر این مسئله را دردستورکار خود قرار داده واز دستورات موکد وتهدیدبه استیضاح وزیرکشور  و واکنش به امام جمعه مشهدودادستان خراسان دربرنامه  لغو سخنرانی قرار گرفت سرعت بحدیست که هرکسی میتواند بذهنش خطور کند که ظاهرا همه این برخوردها ازپیش تعیین شده بود البته باید گفت وهمیشه هم بایدتکرار کرد که مسئولین موظف به برخوردباهرنوع قانون شکنی واختلال درنظم جامعه هستند وقانون شکنان را باسرعت وبه جا ومناسب تادیب نمایند بطوریکه بازدارنده وعبرت آموز شود ازاین لحاظ باید ازهمه مسئولین دلسوزجامعه تشکرکرد ولی سئوال اینجاست آیابایدبا مسائل کشوری وقانون شکنی بطوردلخواه وصلاحدید این وآن وحزبی برخورد کرد؟ وآیا درکشور مسائلی از لغو سخنرانی مهمتر نداریم که یکدفعه همه بسیج میشوند تا این مورد راحل کنند؟ مسائلی مانندبیکاری، اقتصادومعیشت مردم، مسئله حقوق های ناعادلانه وحتی همین نابسامانی اخیرزوار در مرز مهران و.... بسیاری دیگرکه همه ما میبینیم ومیشنویم که نه تنها باسرعت عملی ازسوی هیچکدام از مسئولین مواجه نمیشود بلکه بسیاری ازمشکلات مسکوت وسعی میشود نادیده وحتی فراموش وتوجیه شوند .بهرحال اگردرلغو این سخنرانی قانون شکنی شده حتما باید برخورد شود ولی بنظراینمقدار دستوروتهدید نیاز نیست چون مسائلی مهمتر روی زمین مانده که نیاز مبرم به سرعت عمل بالا دارد که ان شالله هست . 

  

۰۲ آذر ۹۵ ، ۱۴:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شاهد